Про зупинення та відновлення реєстрації податкової накладної

            Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов»язань платник податку зобов»язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений термін.

            Абзацами чотирнадцять-шістнадцять п.201.10 ст.201 ПКУ встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

-для податкових накладних, складених з 1-15 календарний день календарного місяця, - до останнього дня (включно)календарного місяця, в якому вони складені;

Для податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно)календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно)календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Платник податку має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до п.200 прим. 1.3 ст.200 прим.1 ПКУ протягом 365 календарних днів, що наступають за датою виникнення податкових зобов»язань, відображених у відповідній податковій накладній/розрахунку коригування.

Вказаний термін застосовується до податкової накладної/розрахунку коригування, дата складання яких припадає на періоди після набрання чинності змінами до відповідної норми ПКУ, тобто після 01.01.2017р.

Якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН зупинена в порядку, визначеному в п.201.16 ст.201 ПКУ, реєстрація таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п.п.201.16.4 п.201.16 ст.201 ПКУ. При зупиненні реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН перебіг зазначеного строку переривається на період зупинення їх реєстрації та відновлюється з дня припинення процедури зупинення їх реєстрації згідно з п.п.201.16.4 п.201.16 ст.201 ПКУ. Про це йдеться у листі ДФС України від 16.06.2017р. №15731/7/99-99-15-03-02-17.

«Уточненку» можна подати до дати початку проведення перевірки

Куріння кальяну з 5 відсотковим податком

Відповідно до п.п.212.1.11 п.212.1 ст.212 ПКУ платником акцизного податку є особа – суб»єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.

Тютюнові вироби- сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників для куріння, нюхання, смоктання чи жування. Згідно із Законом України «Про митний тариф України» в під позиції 2403 11 термін «тютюн для кольяну» означає тютюн,призначений для куріння зха допомогою коньяка, що складається з суміші тютюну та гліцерину, з вмістом або без вмісту ароматичних масел і екстрактів, меляси або цукрк, який має або не має фруктового аромату. Проте продукти, що не містять табаки, призначенні для куріння за допомогою кальяна, виключаються з цієї під позиції.

Отже тютюн для кольяну. Якому присвоєно код згідно з УКТ ЗЕД 2403 11, відповідно до чинного законодавства є підакцизним товаром.

Тютюн для кольяну або алкогольні напої, які суб»єкт господарювання роздрібної торгівлі продаватиме покупцям(у т.ч. у вигляді кольяну)підлягають оподаткуванню акцизним податком з роздрібного продажу, оскільки операції з реалізації (продажу)підакцизних товарів (тютюну для кальяну, вина, тощо)є об»єктом оподаткування акцизним податком з роздрібного продажу.

При цьому платник податку-суб»єкт роздрібної торгівлі, відповідно до п.217.1 ст.217 ПКУ, повинен самостійно визначити суму податку, що підлягає сплаті, виходячи з об»єкту оподаткування, бази оподаткування та ставок цього податку, що діють на дату виникнення податкових зобов»язань.

Підпунктом 215.3.10 п.215.3 ст.215 ПКУ передбачено, що для пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, реалізованих відповідно до п.п.213.1.9 п.213.1 ст.213 ПКУ, ставка податку становить 5 відсотків.

Платники Тернопільщини перерахували до держскарбниці понад 2 млрд. податків і зборів

Впродовж 1 півріччя до Зведеного бюджету органами  ДФС забезпечено збір податків та зборів в сумі 2 млрд.157,3 млн.грн., що на 640,7 млн.грн. або на 42,2% більше, ніж за шість місяців минулого року. Індикативні показники виконано на 111,5%, додатково надійшло понад 222 млн.гривень.

            За словами начальника ГУ ДФС у Тернопільській області Ігоря Комендата, надходження до державного бюджету сягнули позначки 888,5 млн.грн., а це у 1,5 разів більше аналогічного періоду минулого року. У розрізі основних бюджетоформуючих платежів надійшло 374,1 млн.грн. податку на додану вартість, 73 млн.грн.податку на прибуток та 20,2 млн.грн. акцизного податку.

            Місцеві бюджети у січні-червні ц.р.отримали 1 млрд.268,8 млн.гривень. Порівняно з відповідним періодом минулого року надійшло на 365 млн.грн. або на 40,4% більше коштів.