На таксі у відрядженні

Оподаткування доходів фізичних осіб рекомендується розділом IV ПКУ згідно з п.п.165.1.11 п.165.1 ст.165 якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема, кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт і розраховані згідно з п.170.9 ст.170 ПКУ.

Відповідно до п.п.170.9.1 п.170.9 ст.170 ПКУ не є доходом платника податку фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, суму відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження в межах фактичних витрат, зокрема, на проїзд, у т.ч. перевезення багажу, бронювання транспортних квитків), як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження (у т.ч. на орендованому транспорті).

Зазначені в абз.2 п.п.170.9.1 п.170.9 ст.170 ПКУ витрати не є об»єктом оподаткування податком лише за наявності підтверджуючих документів, що засвідчують вартість витрат у вигляді транспортних квитків або транспортних рахунків (багажних квитанцій), у т.ч.електронних квитків за наявності посадового талона, якщо його обов»язковість передбачена правилами перевезення на відповідному виді транспорту, та розрахункових документів про їх придбання за всіма видами транспорту, в т.ч. чартерних рейсів. При цьому будь-які витрати на відрядження не включаються до оподатковуваного доходу платника податку за наявності документів, що підтверджують зв»язок такого відрядження з господарською діяльністю роботодавця/ сторони, що відряджає.

Враховуючи викладене, якщо юридична особа не фінансується за рахунок бюджетних коштів, то сума відшкодованих витрат за користування таксі під час відрядження, як в межах території України так і за кордоном не є об»єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб, за умови виконання вимог, встановлених п.170.9 ст.170 ПКУ.

Особливості сплати ПДВ, якщо замовник держава

Платники ПДВ, що здійснюють постачання товарів чи послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів, відповідно до пункту 187.7 ст.187 ПКУ визначають дату виникнення податкових зобов»язань по податку на додану вартість по даті зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку.

Оскільки особливий порядок визначено лише для нарахування податкових зобов»язань по ПДВ, у разі постачання товарів чи послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів, дата виникнення права на податковий кредит визначається у загальновстановленому порядку за правилом першої події відповідно до пункту 198.2 ст.198 Кодексу. Відповідно, внаслідок встановлення законодавством різних методик формування податкових зобов»язань та податкового кредиту по ПДВ у разі, коли оплата за товари чи послуги проводиться з рахунків Державного казначейства, в окремих податкових періодах може відбутися перевищення суми податкового кредиту над сумою податкових зобов»язань по податку на додану вартість.

Документи, що дозволять провести перевірку

Посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки (планової, позапланової), фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених ПКУ, та за умови пред’явлення або надіслання у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ), таких документів:

- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб’єкта (прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи – платника податку, який перевіряється) або об’єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

- копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб’єкта (прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи – платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці – адреса об’єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені ПКУ, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;

- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки (п. 81.1 ст. 81 ПКУ).

Згідно із п. 77.4 ст. 77 ПКУ про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки (абзац перший п. 79.2 ст. 79 ПКУ).

Повідомлення щодо проведення документальної планової та позапланової невиїзної перевірки підписуються керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюються печаткою контролюючого органу.

Водночас слід зазначити, що п. п. 19 прим. 1. 1.1 п. 19 прим. 1. 1 ст. 19 прим. 1, ст. 19 прим. 3 ПКУ визначено перелік функцій контролюючих органів та державних податкових інспекцій. Функцію контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів.

Роботодавці Тернопільщини до бюджету сплатили майже мільярд  гривень ЄСВ

З початку року платники Тернопільщини перерахували до бюджету 963,3 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що на 228,7 млн грн більше за очікуваний показник. Виконання бюджетного призначення становить 131,1%. Порівняно з січнем-травнем минулого року забезпечено приріст надходжень на 326,7 млн грн або на 51,3%.

Зокрема, за підсумками травня поточного року на соціальні гарантії направлено 204,1 млн грн ЄСВ, що становить 133,6% виконання прогнозного показника. Порівнюючи з минулорічним травнем надходження зросли на 74,1 млн грн або на 57,1%.