Зміни до форми декларації акцизного податку набрали чинності 6 червня 2017 року

            Кременецька ОДПІ звертає увагу, що 06.06.2017р. набрали чинності накази Мінфіну України від 24.04.2017р. №451 «Про затвердження змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку.

            Наказом №451 було затверджено Зміни до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання Декларації, затвердженої наказом Мінфіну від 23.01.2015р.№14 «Про затвердження форми декларації акцизного податку, Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку»

            Зокрема, уточнено відображення після 01.01.2017р. операцій з роздрібної торгівлі підакцизних товарів в розділі «Д»»Податкове зобов»язання з реалізації суб»єктами роздрібної торгівлі підакцизних товарів» до Декларації, показники яких приведено у відповідність до положень підпункту 2 пункту 1, підпункту 2 пункту 8 розділу 1 Закону України  від 20.12.2016 року №1791»Про внесення змін до ПКУ та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році».

            Наказом №452 затверджено зміни до форми декларації акцизного податку/розрахунку коригування акцизних накладних, Порядку заповнення акцизних накладних/розрахунків коригування акцизних накладних, та внесено зміни до форми заявки на поповнення (коригування)залишку пального, затвердженого наказом Мінфіну від 25.02.2016р. №218, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.03.2016 за №405/28535.

            Зокрема, примітку 1 форми акцизної накладної та форми розрахунку коригування акцизної накладної доповнено новим типом причини

«6-виробництво пального в споживчій тарі ємністю до двох літрів (включно), яка зазначається у разі ненадання отримувачу пального акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної.

            У верхній лівій частині заявки на поповнення (коригування)залишку пального, що відвантажується на умовах, встановлених статтею 229 розділу VI ПКУ, із змінами і доповненнями, замість відмітки «Х» проставляється тип причини «1».

            Для уповноважених юридичних осіб, які ведуть облік діяльності за договорами про спільну діяльність без утворення юридичної особи та є відповідальними за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договорів, в акцизних накладних, розрахунках коригування акцизних накладних вказуються основні реквізити особи (платника податку)що реалізує пальне, та особи-отримувача пального, зокрема назва договору, найменування уповноваженої особи та податковий номер, наданий такій особі при взяті на облік договору згідно з пунктом 63.6 ст.63 та пункту 64.6 ст.64 глави 5 розділу другого Кодексу.

            З оновленими текстами наказів №№14,218 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи»загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

            Довідково:Накази №№451,452 опубліковані в бюлетені «Офіційний вісник України» від 06.06.2017р. №44.

Продаж технічно складних побутових товарів без касових апаратів не можливий

            Кременецька ОДПІ ще раз нагадує, що з 08.05.2017 року набула чинності Постанова КМУ від 16.03.2017 року №231 «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню)або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО».

            Відповідно до п.296.10 ст.296 ПКУ застосування РРО є обов”язковим для фізичних осіб підприємців в т.ч. платників єдиного податку не залежно від обсягу реалізованої продукції. Умовою для застосування РРО є реалізація технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Порушили порядок проведення розрахунків із застосуванням РРО – готуйтесь до штрафу

            Використання РРО з метою фіксації розрахунків з покупцями в разі проведення оплати: готівкою, платіжними картками, платіжними чеками, жетонами передбачено Законом України від 06.07.1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстратора розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування і послуг».

            Штрафні санкції за порушення порядку проведення розрахунків із застосуванням РРО до суб»єктів господарювання застосовуються відповідно до статтей 17-24 Закону. Норми з регулювання обігу готівки визначені Указом Президента України від 12.06.1995р. №436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».

            Зокрема, передбачена відповідальність за порушення у сфері готівкового обігу:

1.проведення розрахункових операцій без використання РРО або розрахункових книжок:

- вчинене вперше – 1 гривня;

- за кожне наступне вчинене порушення – 100% вартості проданих з порушенням товарів(послуг);

2.контрольна стрічка не надрукована або не створена в електронній формі на РРО тощо:

-десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (за кожний випадок);

3.несвоєчасне подання (неподання)звітності з РРО до органу ДФС за місцем реєстрації РРО:

- десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (за кожний випадок);

4.реалізація товарів, не облікованих у встановленому порядку:

- подвійна вартість товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

5.неоприбуткування (неповне або несвоєчасне)у касах готівки;

- п»ятикратний розмір не оприбуткованої у касах готівки.

За продаж неповнолітнім алкоголю та тютюну підприємці Тернопільщини позбулися 15 ліцензій

            З початку року за результатами проведених працівниками управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головним Управлінням ДФС у Тернопільській області 55 перевірок суб»єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, застосовано фінансову санкцію на суму 736,5 тис.гривень.

            Зокрема перевіркою встановлено 17 фактів роздрібної торгівлі алкогольними напоями особам, які не досягли 18 років, 7-здійснення підприємцями торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами без відповідної ліцензії; 5-реалізації алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці. У 10 випадках торгівля алкогольними напоями відбулась за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін; у 5-ти продаж тютюнових виробів за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, а також зафіксовано по два факти заниження податкових зобов»язань акцизного податку з роздрібної торгівлі, зберігання алкогольних напоїв та марок акцизного податку встановленого зразка та роздрібної торгівлі алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат не зазначений у ліцензії.

            На підставі матеріалів перевірок також прийнято рішення про анулювання 177 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 137- на право в роздріб торгувати цигарками. В т.ч. за порушення вимог статті 15-3 Закону України від 19.12.1995р. №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» в частині продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, анульовано 15 ліцензій, зокрема, 11-за продаж алкогольних напоїв особам, які не досягли 18 років, та 4- за продаж неповнолітнім тютюнових виробів.